اوسمار در قائمشهر به یاد قهرمانی اظهارنظرهای متفاوت ویسی در مورد سرمربی لیگ برتری عدم رضایت ترابی از پست بازی در پرسپولیس سمیعی سرپرست استقلال است یا مدیراجرایی؟ نتیجه و ویدیو خلاصه بازی رم و یوونتوس| تساوی بی‌حاصل آلگری و دروسی نتیجه و ویدئوی خلاصه بازی لیورپول و تاتنهام| آتش‌بازی کلوپ در آنفیلد تاریخ و ساعت بازی استقلال و ذوب آهن در لیگ برتر فوتبال | ذوبِ آهن، ماموریت جدید نکونام اظهارات عضو سابق هیات مدیره استقلال علیه سمیعی ماندن نکونام در استقلال قطعی نیست خطیر مسئول صدور یا لغو مجوز حرفه‌ای استقلال| جلسه بازیکنان درباره آپشن قراردادها نتیجه و ویدیو خلاصه بازی چلسی و وستهم در لیگ انگلیس | جشنواره گل آبی‌های لندن در استمفورد بریج پخش زنده بازی لیورپول و تاتنهام در لیگ انگلیس (۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین ترکیب احتمالی پرسپولیس برابر نساجی | همه هستند جز عالیشاه واکنش ویسی به جریمه ۲ میلیارد تومانی‌اش نکونام: هر طور دلم بخواهد بازی می‌کنم اوسمار در پرسپولیس اقتدار ندارد سنگین‌ترین جریمه تاریخ برای سرمربی فولاد | ویسی ۲ میلیارد جریمه شد تلاش درویش برای ماندن در پرسپولیس قهرمانی تیم ملی والیبال ساحلی ایران در قهرمانی آسیا ناراحتی عالیشاه از صحبت‌های درویش
سرخط خبرها

برکناری از تاتنهام به نفع مورینیو شد| اخراجی خاص!

  • کد خبر: ۶۵۱۵۸
  • ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۴
برکناری از تاتنهام به نفع مورینیو شد| اخراجی خاص!
چگونه مورینیو از برکناری‌اش در تیم‌های مختلف بیش‌از ۵۰ میلیون پوند به جیب زد؟
به گزارش شهرآرانیوز؛ وقتی به مربی جدید تیمتان قرارداد بلند‌مدتی را پیشنهاد می‌کنید، این نشان‌دهنده اعتماد شما به آن فرد است، ولی به‌هر‌حال خطر اقتصادی بزرگی نیز به‌همراه دارد؛ به‌ویژه اگر پای ژوزه مورینیو در میان باشد. از زمان ترک پورتو به مقصد چلسی در سال‌۲۰۰۴ که ۱.۷ میلیون پوند برای باشگاه پرتغالی درآمد داشت، او قرارداد‌های پر‌زرق‌و‌برقی امضا کرده است که البته نتوانست تا انتهای هیچ‌کدام از آن‌ها به کارش ادامه بدهد. او از تاتنهام ۱۶‌میلیون دریافت خواهد کرد.
 
طبق گزارش‌های اقتصادی باشگاه‌ها، او جمعا ۵۵میلیون پوند از اخراج‌شدن‌هایش به جیب زده است. این مربی پرتغالی روزگاری از آرسن ونگر با لقب «متخصص ناکامی» یاد کرد. حالا شاید ونگر مدعی باشد قضیه بر‌عکس بوده است. خبر اخراج‌شدن مورینیو به‌تدریج عادی‌تر شد و انگار زودتر از دفعات قبلی از راه می‌رسد. او در تاتنهام هیچ جامی کسب نکرد تا پس از حدود ۲۰‌سال دوباره باشگاهی را بدون کسب جام ترک کرده باشد. آیا مدیر دیگری هم روی او ریسک خواهد کرد؟
 

چلسی؛ ۲ جام ماحصل حضور سه‌ساله در لندن

«آقای خاص» خودخوانده، با یک ابهت خاص به انگلیس آمد. به پشتوانه حمایت‌های مالی رومن آبراموویچ، مورینیو تیمش را به ۲ قهرمانی پیاپی در لیگ برتر رساند. در پایان فصل اول حضورش در آنجا، قرارداد پنج‌ساله جدیدی به امضا رسید که می‌توانست او را تا ۲۰۱۰ در استمفوردبریج نگه دارد. او هرگز به پایان قراردادش نزدیک نشد و به فاصله ۳ سال تا پایان آن، از آبی‌ها جدا شد. زمانی که در سپتامبر‌۲۰۰۷ از کار بر‌کنار شد، فصل چهارمش تازه شروع شده بود. فصل قبل از این واقعه، او ۲ جام داخلی کسب کرده بود.


رئال‌مادرید؛ درگیری با بزرگان

پس از حضوری دو ساله در اینتر‌میلان (۱۰-۲۰۰۸) که سال دوم آن با قهرمانی در سری‌آ، کوپا‌ایتالیا و لیگ قهرمانان اروپا همراه بود، فرصت مربیگری در رئال‌مادرید آن‌قدر جذاب بود که نمی‌شد آن را رد کرد. زمان تقابل مورینیو با پپ گواردیولا فرا رسید. در همان فصل اول با شکست‌دادن بارسلونا، باشگاه را به اولین قهرمانی در کوپا‌دل‌ری پس از ۱۸‌سال رساند.
 
آن افتخار زیر سایه قهرمانی تیم گواردیولا در لالیگا و لیگ قهرمانان اروپا قرار گرفت. مادرید در فصل بعدی توانست جام لالیگا را از چنگ رقیب خود در‌بیاورد؛ ولی این نقطه اوج آن‌ها بود. از‌آن‌پس همه‌چیز در سراشیبی قرار گرفت. درگیری با ایکر کاسیاس و سرخیو راموس در انظار عمومی و یک رابطه سرد با کریستیانو رونالدو، تیتر روزنامه‌ها را به خود اختصاص داد. اگر مورینیو اخراج می‌شد، ۱۷‌میلیون غرامت می‌گرفت؛ ولی او با توافقی دو‌جانبه جدا شد تا چلسی او را بدون هزینه، به لندن برگرداند.


چلسی؛ لندن پول‌ساز!

«آقای خوش‌حال» به جایی برگشت که اولین غرامت بزرگ را در آن دریافت کرده بود. این‌بار خونسردی بیشتری داشت و به نظر می‌رسید با قراردادی چهارساله، اوضاع نسبت به قبل متفاوت باشد. او تیمی را به ارث برد که برای قهرمانی بلافاصله در لیگ آماده نبود؛ ولی آن‌ها در فصل بعد با اضافه‌کردن دیگو کاستا و سسک فابرگاس به تیم، این کار را انجام دادند. آن‌ها همچنین با شکست‌دادن تاتنهام در فینال لیگ کاپ به موفقیت دیگری رسیدند و این با قرارداد چهار‌ساله جدیدی همراه شد. پس از جشن‌گرفتن قهرمانی لیگ در می‌۲۰۱۵، در اواسط ماه دسامبر رفتنی شد.
 
به‌جای جان استونز، پاپی جیلوبوجی را برایش خریدند. سپس درگیری بزرگ با اوا کارنیرو، پزشک تیم، از راه رسید. ۴ ماه پس از امضای قرارداد جدید که در‌پی قهرمانی لیگ از راه رسیده بود، مورینیو رفتنی شد. در این زمان چلسی سیاست پرداخت حقوق مربیان اخراجی خود تا زمان اشتغال مجدد آن‌ها را در پیش گرفته بود. مورینیو ۶ ماه بعد دوباره مشغول‌به‌کار شد و این یعنی چیزی کمتر از ۸.۳‌میلیون پوند از چلسی دریافت کرد.


منچستریونایتد؛ یک رختکن ناامید

چرخ گردون دوباره به مراد مورینیو به گردش درآمد. با قهرمانی لیگ کاپ و لیگ اروپا در پایان فصل اول، شروع خوبی رقم خورد. در فصل دوم خبری از جام نبود؛ ولی او تیمش را در رده دوم جدول قرار داد. خودش در‌این‌رابطه گفت: یکی از بهترین دستاورد‌های دوران حرفه‌ای من است.

در ژانویه‌۲۰۱۸ قرارداد جدیدی که تا سال‌۲۰۲۰ اعتبار داشت، امضا شد؛ ولی دسامبر که رسید، او رفتنی شد. قبل از آغاز فصل سوم در اولدترافورد، در بین رسانه‌ها به انتقاد از عملکرد مدیران باشگاه پرداخت. درگیری و اختلاف با رسانه‌ها نیز ادامه داشت. در‌نهایت آینده باشگاه و مورینیو از هم جدا شد. تمام خاطره‌ای که از آن دوران ماند، یک رختکن ناامید بود.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->